Hagfors Innebandyförening Uddeholm
#Helhjärtat!
HIF digitaliserar mera 2021/2022
2021-08-23 12:47

Denna säsong börjar vi använda fler smarta digitala funktioner i vårt föreningssystem Sportadmin. Funktioner som underlättar både för dig som medlem och för kansliet.

Medlemsavgiften är fortfarande 200 kr för alla.
Även träningsavgifterna är desamma som föregående säsong och baseras på vilken nivå man spelar innebandy i*:

Svart nivå 1300 kr (senior, från 16 år)

Röd nivå 1100 kr (vanligen födda 2006-2008)

Blå nivå 900 kr (vanligen födda 2009-2011)

Grön nivå 400 kr (vanligen födda 2012-2014)

Knatte 200 kr (vanligen födda 2015)

*oftast stämmer den åldersgrupp som står inom parentes, men det finns undantag. Avgift betalas för den "högsta" ordinarie serienivå som man spelare i.

NYTT för i år är att det tillkommer en administrationsavgift på mellan 19-49 kr per betalning på samtliga betalningar.

Varför 19-49 kr i administrationsavgift?
Avgiften är för transaktionskostnaderna till vår betalpartner Billmate och möjliggör att vi som förening ska kunna digitalisera och förenkla vår administration.

De betalningsmöjligheter som erbjuds är:

-          Kortbetalning

-          Fakturabetalning**

-          Delbetalning**

-          Swish

** Faktura och delbetalning innebär att det kommer tas en lätt kreditupplysning, en standardkontroll som inte påverkar ditt UC.

Vi kommer att skicka ut e-post med länk till betalningsfunktionerna i september.
Har du frågor om betalningen kontakta:

Kansliet – ekonomi@hagforsif.nu eller via sms till 0793-41 58 70

FRÅGOR OCH SVAR:

Vad innebär det här för föreningen?
Anmälnings- och betalningsprocessen blir mer eller mindre helt automatiserad, vilket frigör många timmar från kansliet som gått åt till att manuellt registrera och bocka av fakturor.
Den delen sköter nu Billmate åt oss, så att vi i stället kan lägga vår tid på det vi verkligen vill - att utveckla föreningen! Den administrativa avgiften köper helt enkelt oss mer tid.

Vad innebär det för mig som medlem?
För dig som medlem innebär det en smidigare upplevelse vid anmälan och betalning.

Du får tillgång till MedlemsAppen där du har ditt, eller ditt barns, lags aktiviteter, kalender, kallelser, utskick mm.

Du kan anmäla om du behöver skjuts eller har plats i din bil genom funktionen Samåkning.

Du kan i förväg meddela om du eller ditt barn kommer eller ej på träningen genom funktionen Förhandsrapportera.

Du får ditt medlemskort digitalt i appen och ser även dina betalningar, erbjudanden från våra samarbetspartners, samt mycket mer.

Administrationsavgiften är det som gör ovanstående möjligt och pengarna går därmed indirekt tillbaka in i HIF och vår verksamhet.

Ladda ner ”Sportadmins medlemsapp” från AppStore eller Google Play nu direkt om du inte redan har gjort det!

Viktigt! Om du inte vill vara med 2021/2022 ska du snarast meddela det till kansliet, för att undvika att få någon betalningsavisering. Det gör du antingen via sms till 079-341 58 70 eller mejl till kansli@hagforsif.nu.

Ha en fortsatt fin sensommar!
Styrelsen och kanslipersonalen