Hagfors Innebandyförening Uddeholm
#Helhjärtat!
Coronavirusets påverkan på innebandyn
2020-03-13 12:25

Med anledning av rådande läge kring Coronaviruset har VIBF:s styrelse, tävlingskommitté och kansli beslutat om riktlinjer för den fortsatta tävlingsverksamheten i Värmland.

VIBF har beslutat att följa SIBF:s rekommendationer, vilka innebär:

• att ungdomsmatcherna/serierna på grön, blå och röd nivå avslutas för säsongen från och med fredag 13 mars.
  • att junior*- och seniormatcher som administreras av VIBF ska genomförs enligt spelschema. Här gäller dock att max 500 personer får vistas i lokalen samtidigt (vilket innefattar spelare, ledare, domare och funktionärer)

För HIF innebär det att vi idag har ställt in sex barn-/ungdomsmatcher som skulle ha spelats i mars.
På division 1s kvalmatch den 21/3 är det först till kvarn som gäller, då det blir begränsat antal publikplatser för att inte överskrida maxantalet personer som vistas i hallen.

Träningar fortsätter som vanligt, utifrån vad varje ledare beslutar för sitt lag.